Huurbetaling
De huur moet u per maand, in zijn geheel, vooruit betalen. Dit is zo in de huurovereenkomst vastgelegd. U kunt dit op verschillende manieren doen.
Automatische incasso
De eenvoudigste manier om de huur te betalen is via automatische incasso. U vergeet nooit te betalen en u bespaart uzelf de rompslomp van het steeds regelen van terugkerende betalingen. De huur wordt automatisch per de 1e van de maand van uw rekening afgeschreven. Het voordeel van deze manier van betalen is dat altijd de juiste huurprijs wordt afgeboekt. U kunt altijd het afgeschreven bedrag terug laten boeken of uw automatische incasso intrekken. Klik hier voor een automatische incassoformulier of vraag deze aan bij Woondiensten Aarwoude.
Periodieke overboeking
Via een periodieke overboeking bij uw bank. U geeft de opdracht aan uw bank om elke maand een bedrag van uw rekening af te boeken. Een nadeel hierbij is dat wanneer de huurprijs verandert u dit zelf tijdig moet doorgeven aan uw bank.
Via internetbankieren
Via internetbankieren geeft u zelf via uw computer de opdracht om elke maand de huurprijs van uw rekening af te boeken.
Pinbetaling
De huur kunt u ook op ons kantoor met de pinautomaat betalen.
Nota
Als u geen gebruik wenst te maken van alle bovenstaande betalingsmethoden, kunt u ook betalen per nota. Wij sturen u dan omstreeks de 20ste van iedere maand een nota voor de volgende maand, zodat u de huur op tijd kunt overmaken. Voor het sturen van een nota brengen wij maandelijks kosten in rekening bovenop de huur. Het is ook mogelijk om de nota digitaal te ontvangen. U kunt dan door middel van iDEAL de betaling verrichten.
Rekeningnummer
Betalingen aan Woondiensten Aarwoude kunt u overmaken op onderstaande rekeningnummer:
rekeningnummer NL31 BNGH 0285 0352 66.
Huurachterstand
Als uw huurbetaling niet op tijd bij ons binnen is, ontvangt u van ons een betalingsherinnering met een specificatie van de laatste ontvangen betalingen en de openstaande verplichting(en). Als u ook de huur van de voorgaande maand nog niet heeft betaald, krijgt u van ons een aanmaning. Uiteindelijk ontvangt u een sommatie om de huur binnen vijf dagen te betalen. Als u hieraan geen gehoor geeft, wordt de vordering overgedragen aan de deurwaarder. De incassokosten van de deurwaarder worden bij u in rekening gebracht. Reageert u niet op de aanmaningen van de deurwaarder dan kan dit er toe leiden dat wij de rechter vragen om de huurovereenkomst met u te ontbinden en de woning te laten ontruimen.
Betalingsregeling
Als u een huurschuld heeft dan is het mogelijk om bij Woondiensten Aarwoude éénmalig kosteloos een betalingsregeling te treffen. U betaalt dan de huurachterstand in termijnen naast de lopende maandhuur. U kunt voor een betalingsregeling contact opnemen met een medewerker van het KCC.
Schuldhulpverlening
Wacht niet te lang met het zoeken naar een oplossing voor financiële problemen. Voor informatie en schuldhulpverlening kunt u kunt u terecht bij de gemeente Alphen a/d Rijn, telefoonnummer 14 01 72 of www.alphenaandenrijn.nl.
Privacy
Woondiensten Aarwoude gaat zorgvuldig om met de gegevens van onze klanten met huurachterstanden en zorgt er altijd voor dat uw privacy is gewaarborgd.