Klachten
Bent u niet tevreden over hoe u bent geholpen of is er iets anders mis gegaan? Woondiensten Aarwoude lost het graag met u op. Neemt u eerst contact met ons op. U kunt bij ons langskomen, een brief of een e-mail sturen of ons bellen.
Als u er niet uitkomt met een medewerker van Woondiensten Aarwoude, kunt u een brief schrijven aan het bestuur van Woondiensten Aarwoude. Wanneer ook dit voor u niet tot een goed resultaat leidt, kunt u naar de onafhankelijke klachtencommissie van Woondiensten Aarwoude.
De klachtencommissie
Woondiensten Aarwoude heeft samen met Woningstichting Nieuwkoop, in nauw overleg met haar beide huurdersorganisaties, een onafhankelijke klachtencommissie opgericht.
De klachtencommissie beoordeelt eerst of de klacht redelijk is. Indien dit het geval is wordt de klager uitgenodigd om de klacht mondeling toe te lichten. Hierbij past de klachtencommissie het principe van hoor en wederhoor toe. De klager kan zich laten ondersteunen door derden. De klachtencommissie adviseert het bestuur (bij Woondiensten Aarwoude is dat de directeur) over de afhandeling van de klacht. Binnen een maand ontvangt de klager de definitieve uitspraak van het bestuur.
De klachtencommissie buigt zich alleen over klachten van huurders met betrekking tot de uitvoering van het door Woondiensten Aarwoude gevoerde beleid, waarbij de huurder belang heeft. Niet alleen een huurder kan een klacht indienen bij de klachtencommissie. Dat kan ook worden gedaan door een medehuurder, een aspirant-huurder of ex- (mede-) huurder.
De klacht kan alleen betrekking hebben op het optreden en het functioneren van medewerkers van Woondiensten Aarwoude of op door haar bij werkzaamheden ingeschakelde personen en organen van de corporatie. De klachtencommissie kan geen klachten in behandeling nemen, die niet eerst door de corporatie zijn behandeld. Ook kan de klachtencommissie geen klachten in behandeling nemen waarover al het oordeel van een instantie met een wettelijk opgedragen geschillen beslechtende taak is gevraagd door de klager, dan door Woondiensten Aarwoude. Dat is bijvoorbeeld het geval wanneer een zaak al aanhangig is gemaakt bij de rechter of bij de huurcommissie.
Benoemd in de klachtencommissie zijn:
Naam functie einde 1e periode einde 2e periode einde 3e periode
C. Vermeulen voorzitter 01.01.2022 01.01.2025
M.P. Barnhoorn lid namens corporaties 01.03.2018 01.03.2021 01.03.2024
I. Awondatu lid namens huurdersorg. 01.05.2024
G. van Ooi pl. vervangend lid corp. 01.05.2026
J. Kinkel pl. vervangend lid HBO's 01.05.2026
Voor het indienen van een klacht kunt u gebruik maken van ons klachtenformulier. Bekijkt u ook eerst ons klachtenreglement.
Een klacht kunt u richten aan:
De klachtencommissie
Woondiensten Aarwoude en Woningstichting Nieuwkoop
Postbus 2194
2400 CD ALPHEN AAN DEN RIJN
De huurcommissie
Voor klachten over onderhoudsgebreken, huurprijs en servicekosten kunt u zich wenden tot de Huurcommissie. De huurcommissie is een onafhankelijke organisatie, die zich bezighoudt met geschillen tussen huurder en verhuurder. De Huurcommissie is telefonisch te bereiken op 0800-4887243.
Adresgegevens:
Huurcommissie
Postbus 16495
2500 BL Den Haag
www.huurcommissie.nl
Klachten over de huurverhoging
Bent u het niet eens met uw huurverhoging? Volg dan de bezwaarprocedure, zoals in uw huurverhogingsbrief vermeld. U kunt geen klacht bij de klachtencommissie indienen over uw huurverhoging.
Klachten over de woonruimteverdeling
Bent u een woningzoekende en heeft u een klacht over de verdeling of toewijzing van woonruimte in onze regio? Dan kunt u terecht bij de klachtencommissie van Holland Rijnland.
Adresgegevens:
Samenwerkingsorgaan Holland Rijnland
t.a.v. de klachtencoördinator
Postbus 558
2300 AN Leiden
tvsanten@hollandrijnland.net
Telefoon: 071-5239068
www.hollandrijnland.net
Woon(buren)overlast
Voor meer informatie over woon(buren)overlast, klik dan hier.