hero

Nieuwe medewerker

Je komt binnen als stagiair, wat van beide kanten zo goed bevalt dat je mag blijven als werkstudent terwijl je je opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening afmaakt. Dat is precies wat Bjorn doet. Hij past perfect in het team en werkt sinds 1 februari 2021 als beleidsmedewerker. Maak kennis met enthousiaste en gemotiveerde Bjorn.\

“Ik denk dat ik na Rens de jongste van de club ben. Met een klein en fijn team van professionals kan ik me optrekken aan hun kennis en kunde. Ik leer de hele dag door en dat maakt het werken in deze organisatie nog leuker en waardevoller!

De ochtend start ik met een ‘zwart bakkie’, ik ben er gek op. Als beleidsmedewerker, dat doe ik sinds 1 januari 2022, werk ik aan het beleid wat wij voeren binnen Woondiensten Aarwoude. De functie is nog redelijk nieuw voor me en ik hoop in de toekomst meer over beleidsvorming te leren, hoe beleid tot stand komt en welke processen hierbij een rol spelen.

Opleiding en doorleren

Voordat ik als beleidsmedewerker (vanuit mijn rol als werkstudent) aan de slag ging heb ik tien maanden stage gelopen, vanuit mijn 3e jaar in de opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening. Ik schreef diverse woningcorporaties aan – deze sector spreekt mij erg aan – en Woondiensten Aarwoude reageerde als eerste. Na een super leuk gesprek ben ik aan de slag gegaan en 1,5 jaar later ben ik er nog steeds, met heel veel plezier!

Het leuke aan deze organisatie is dat je constant leert. Mede dankzij onze directeur bestuurder Marcel. Waarom? Ten eerste omdat alle nieuwe medewerkers van Marcel leren hoe woningcorporaties werken, in de breedste zin van het woord. Dit is zo waardevol! Gaandeweg leer je in de praktijk dan ook echt ‘hoe het werkt’. Het contact met onze huurders, mijn collega’s en partners is elke keer met een andere pet op maar altijd met onze huurders en hun woongenot in je achterhoofd.

Soms heb ik gekke kleurcombinaties aan, want ik ben kleurenblind

Als ik aan het werk ben ga ik rustig en doordacht te werk. En gemotiveerd. Ik wil het beste uit mijn functie en leven halen. Ik geef 100%. Thuis sleutel ik graag aan mijn auto (alleen of samen met vrienden), wandel ik geregeld met mijn vriendin en hond Senna. Om fit te blijven loop ik hard door de duinen, met mijn guilty pleasure in mijn oren: 80’s muziek. 

Mijn hart gaat sneller kloppen als we onze huurders maximaal kunnen laten profiteren.

Ik ben de jongste van mijn team. Ergens vind ik dat wel leuk. Ik kan natuurlijk van mijn collega’s leren, maar zij ook van mij. Ik heb andere en vernieuwende kijk op de zaken. Tijdens mijn telefoondienst pas ik mijn open blik ook toe. Ik luister naar de vragen, opmerkingen of klachten van onze huurders en samen kijken we – soms buiten de lijntjes – naar een passende oplossing in die specifieke situatie, voor beide partijen. Dit kan ook zomaar betekenen dat ik langs ga bij bewoners, bijvoorbeeld bij renovaties aan woningen. Door dit persoonlijke contact krijgen we een beter beeld van wat er goed gaat en wat er beter kan. Bewoners laten weten dit ook positief te ervaren, een gezicht achter de organisatie. Win-win!

En kom ik er toch niet uit, dan heb ik mijn fijne collega’s als back-up. Iedereen is oprecht en heeft zoveel gevoel voor en bij de organisatie en haar huurders. Ik ben echt in een warm bad terecht gekomen en hier hoop ik nog een hele tijd te blijven en een bijdrage te leveren aan deze sociaal maatschappelijk betrokken organisatie.”